Brandskyddsföreningens behandling av dina personuppgifter vid webbinarier, konferenser, seminarier och övriga utbildningar
Utöver vad som står i Brandskyddsföreningens Service AB:s (”Brandskyddsföreningen”) vid var tid gällande integritets- och cookiepolicy gäller särskilt följande när du deltar i Brandskyddsföreningens webbinarier, konferenser, seminarier och övriga utbildningar (”Utbildningarna”). Brandskyddsföreningen är personuppgiftsansvarig för behandling av de personuppgifter som deltagaren lämnar till Brandskyddsföreningen inom ramen för detta avtal och vid genomförande av Utbildningarna.
I och med att du anmäler dig till någon av Brandskyddsföreningens Utbildningar kommer vi att behandla de personuppgifter som du lämnar till oss för att vi ska kunna tillhandahålla, administrera och följa upp Utbildningarna och därmed fullgöra vårt avtal med dig, för att kunna marknadsföra och informera om vår verksamhet som är ett berättigat intresse för att och för att Brandskyddsföreningen ska kunna fullgöra sina förpliktelser enligt lag.
De personuppgifter vi kommer att behandla är:
- kontaktinformation (såsom namn, adress, telefonnummer, e-post och roll);
- fotografier, videoinspelning och ljudupptagningar som görs vid genomförande av Utbildningarna. (Vid en distansutbildning kan t.ex. videoinspelning av distansutbildningen göras och sedan hållas tillgänglig för deltagarna under en viss period.)
De personuppgifter som du har lämnat till Brandskyddsföreningen kommer att lagras så länge det finns en laglig eller avtalsenlig skyldighet att spara uppgifterna.